Afgelopen week hebben wij helaas te maken gehad met een spam aanval waarbij neppe profielen zijn aangemaakt op ons platform. Deze profielen hebben meerdere ongepaste berichten verstuurd naar onze gebruikers. Vandaag heeft er een vergelijkbaar incident plaatsgevonden, maar nu hebben we de oorzaak snel kunnen identificeren. Op dit moment werken wij hard aan een structurele oplossing.

Ondertussen hebben wij onze maatregelen aangescherpt met betrekking tot het posten van berichten in de Community groepen. Ook tijdens dit tweede incident willen wij benadrukken dat er geen enkele gebruikersdata in gevaar is gekomen.

Wat is voor jou belangrijk om te weten? 

  1. Het posten van berichten en reacties op alle gebruikersprofielen hebben we tijdelijk uitgeschakeld. Aan de privileges voor het posten in de Community groepen is niets gewijzigd en dit blijft afhankelijk van hoe jij je groepsinstellingen hebt ingesteld. Dit betekent dat jij met jouw medewerkers profiel nog steeds berichten kan plaatsen in de Community groepen naar jouw leden.
  2. De IP adressen waarmee deze berichten zijn verstuurd hebben we geblokkeerd en de provider van dit ip-adres is over het misbruik geïnformeerd.
  3. Alle spamberichten zijn verwijderd.

Ons advies is om het bovenstaande proactief met uw leden te communiceren. Als leden echter contact met u opnemen om u op de hoogte te stellen van deze berichten, raden we aan hun privacy instellingen te controleren om te voorkomen dat nieuwe berichten van onbekende gebruikers op hun profiel worden geplaatst. Ze kunnen dit doen in de app instellingen > privacy in de mobiele app of in accountinstellingen > privacy op het webplatform.

Onze excuses voor het ongemak, we doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen.

Team Virtuagym